Sunday 29 May 2011

Berpakaian Cantik Untuk Pergi Ke Giant

Dearie Bloggie..

Assalamualaikum...

And how are you guys??hahaha..sblm ni tak pernah-pernah khabar dulu kan..adakah disebabkan kerana sudah lama tidak mengupdate blog??hehe...bukan ape, tak ade mood nk menulis lantaran kesibukan melanda..ala, kalau aku tak update blog bukan ade yang kesah pun..hanyalah diriku sendiri yang kisah dan peduli..sobsob..ish sedey la plak..heee~~(T_T)
Entry hari ini adalah bertitle "Berpakaian Cantik Untuk Pergi Ke Giant ". haha..gelak jahat..
Idea ini datang setelah siap mengemas rumah..pada hujung minggu dikala keseorangan kebosanan melanda tiba-tiba aku terfikir untuk do something special for myself..well, wearing beautiful clothes and put some makeup is special for women...we do feel special and pretty, rite??padahal nk gi giant for some groceries je..hahaha..ade aku kesah..ala, org kat giant tu pun bukan tau pun aku dr umah semata-mata nk gi giant je..maybe ade yg pikir aku br siap nk g dating and singgah beli barang dlu..hahawakaka..xpe, diorang xtau...asal hati den puas...actually, few days ago, my friend just came back from Dubai.So she gave me a makeup set with 48 colours wet eye shadow and blusher..Aku pun ape lg, nak mencoba la makeup..byk tu 48 colours..nk tunggu ade dinner dulu baru leh try ntah bile dpt ku coba tu..hehe..xpe la, lps gian..hahaha..tapi aku just gune eye shadow dia je, blusher xguna la coz the colours are very light..nanti ade lak yg npk aku cam nak g bt opera cina.anyway mak2 arab kat dubai nun memang suke makeup, thats is why the colours are very light, and the eye shadow is also warne dia cantik, xnampak cam murah la.aku xtau la plak berape dirham my friend to beli..kang tanye2 dia mintak suh bayar plak..haha
So, taaadaaa!!!hasilnya....

Baju i.e jacket and long dress is mix and match from drawer..
Tudung i.e shawl ada rambu kayu2
Anak tudung i.e syria jenis cotton
Brooch i.e flower yg besar gedabak biar org dari jauh pun dh nampak aku pkai..haha

p/s : puas hati sebab dapat try gak make up set tu..thanx to kak atee for the gift...lain kali kalo blk dr dubai beli lg k..hahaha..tamak haloba tak aku??

No comments:

Post a Comment